10 Ocak 2012 Salı

Jilet

Lise yıllarında sakal traşı olduğum zamanlarda babamın Gillette Sensor Excel traş bıçağını ilk kullandığımda 'olay budur' dedim. 'Adamlar yapmış abi' Bir kez traş oluyorum bir hafta gidiyor nerdeyse. Sonra üniversite yıllarında iki günde bire düştü. Sonra daha oynar başlıklı Mach 3 bıçağına terfi ettim. Bir sene boyunca aynı Mach3 kartuşuyla traş olabilen arkadaşlarım varmış ki onlara yuh diyorum ben buradan.

 Neyse efendim dün 5 (yazıyla beş) bışaklı Gillette Fusion Power ile traş olurken -ki evet bunun bir düz Fusion'u var, bir de benimki gibi daha Power'lısı var- anladım ki gerçekten de yediğimiz içtiğimiz sakala gidiyormuş. Sensor Excel'e devrim derken, olayın doruğu, daha iyisi olmaz diye etiketlerken Fusion Power'a bile anca ikna olabiliyorum artık. Bekleyelim de firmalar yüz bıçaklı birşey çıkarsınlar bari.

Bir de dip not askerdeyken bunlar bildiğin nimetti ya. Kılık, kıyafet, don, şampuan, sabun vs ne varsa çantanda bırakırdın yer değiştirirse de değiştirsindi. Gelgelelim Mach3 kartuşlarım her zaman, boynumda asılı duran askerlik cüzdanımda olurdu; para, banka kartları ve kimliklerimle. Onlarla eş değerdeydi bizim için. En azından bir traşla bir hafta idare edebilen 20'lik komando kardeşlerime göre 24 yaşındaki kısa dönem bir asker olan benim için. Şöyle de bir diyalgo geçmişti bir kardeşle aramızda ben akşam traş olurken:

- Kamil abi sen hergün mü traş oluyorsun?
- Evet bazen fırça yiyorum komutandan, o zaman iki kez oluyorum.
- (Gülerek) Ben haftada bir oluyorum biliyor musun?
- @!?**?!?Q@@¨~<>@

Hiç yorum yok: