25 Şubat 2013 Pazartesi

Feysbuk

Az önce 14-15 yaşlarındaki bir yeğenimın "Bıktım bu hayattan yhaaa" iletisini görünce bu yazıyı yazmak istedim de; çok enteresen bir ortam yahu bu feysbuk, ipimizi koparıp hepimiz buradayız valla. Sivilceli, çirkin ve net bir yarak kafalı olduğunu bildiğiniz adam manken gibi profil fotosu koyuyor. Her yaz tatilinden, çalıştığı her şirketten, gittiği her konserden albümler yapıp koyuyor. Kemer 2009, Avşa 2010, Belek 2011 diye başlayıp 29 Şubat 2015 Metallica konseri diye gidiyor. Kimseyi kınadığımdan değil canlarım, inanın ki kimseyi kınamıyorum. Burası ayrı bir dünya olmuş artık ve herkes bir şeylerin peşinde.

Ama bazıları harbiden acınası bir halde ne yazık ki. Gerçekten. Bakar kör insanlara acıyorum abi ben. İnsan hakları vs üzerine o kadar atıp tutarak, solculuk oynadıktan sonra, gittiği bir konserde ellerinde viskilerle fotolar çekip "Madonna Konseri - Şubat 2018" albümünde paylaşanlara acıyorum. Senin ağzın başka konuşuyor, ama götün de başka oynuyor sayın abim.

Bir de böyle ayar veren tipitipler var. Geçen bir arkadaşım internetteki ergen kezbanlar gibi "Varlığımda değerimi bilmeyeni, yokuğumla terbiye ederim" yazmış. Hayır be ablacım. Sen klavye başında oturup klavye silahşörlüğünden başka birşey yapmıyorsun inan ki. Okuldan samimi de bir arkadaşım, "kızım gerek yok bu triplere, lisans üstü eğitimini bitir işine gücüne bak" diyorum ama nafile. Kaale alınmadığını, o yazdığı cümlenin karşı taraf tarafından okunmamış olma ihtimalini, okunsa bile karşı tarafta hedeflediği hissiyatı yaratmadığını fark edemiyor işte.

Bir de en komiği feministlik yaparak, erkek şiddetine -haklı bir şekilde- tepki veren, ama tepkiyi verirken "Allah hepsinin belasını versin" diyen ablalar var. Şiddete hayır derken, şiddeti durdurmak isterken uygulamayı düşündüğü metod şiddet olan ablalar.

Ben kendi kendime sık sık muhakeme yapmaya çalışırım. Bir yandan kendi kendimi övüp gaza getirmeye de çalışırım "Ne yakışıklı biriyim, ne iyi bir insanım" diye, bir yandan da kendimi dışarıdan görmeye çalışırım aşırı özgüven sebebiyle salak gibi görünmemek için. Umarım ben böyle tutarsız davranmıyorumdur yhaaa.

Hiç yorum yok: