27 Ağustos 2012 Pazartesi

Güle güle

Aya ilk ayak basan adam Neil Armstrong öldü. Aya ilk adımını attığında "Benim için küçük ama insanlık için büyük bir adım" sözü milyarlarca yıl daha tekrar edilecektir büyük ihtimalle. Ayda ezan sesi duyup müslüman olduğuna dair fenomen de devam edecektir yıllarca. Kendisinin ay yürüyüşünden sonra mekikte çekilen şu resmi çok şey anlatır bana.
(Resmin üzerine tıklayarak devyarasa boyuttaki versiyonunu görebilirsiniz.)

Bunun dışında insanoğlunun aya gitmediğini söyleyen komplo teorisyenleri de var. Aşağıya da bu komplo teorilerini anlatan bir video ile MythBusters adlı bilim dizisinin aynı komplo teorilerini yalanlayan videosunu ekleyeyim.

Bir ara ben de aya gidilmediğine inanmıştım. Zira ta 1969'da yapılan bir olay günümüz teknolojisinde nasıl yapılamasındı ki. Ama maliyet gibi gerekçelerle yapılamadığını öğrenmiş bulundum ve daha da önemlisi aya giden astronotların bıraktığı aparatların yüksek mercekli teleskoplarla görülebildiğini, ay yüzeyine yerleştirilen prizmalar sayesinde dünyadan aya gönderilen lazer ışınlarının geri geldiğini öğrenince fikrim değişmişti.



Hiç yorum yok: