27 Ekim 2012 Cumartesi

Sahibinden

Ev de olsa araba da olsa sahibinden almakta her zaman fayda vardır. Birşey olursa ararsın, ham danışmak hem maazallah hesap sormak için. Gelgelelim bu satın alınacak zımbırtının sahibi tam bir totoşsa ne yapılır?

Yoğun bir şekilde araba baktığım bir dönem oldu benim, birçok araba modeli arasında gezdim durdum. En son tahlilde de Toyota Auris hedef araba modeli oldu. O arada baktığım beğendiğim arabalardan biri de Renault Laguna'ydı ve özellikle bu kasasıydı. Neyse bir gün eve yürürken baktım satılık bir Laguna var, araba beyaz, camları filmli. Sonra ben arabaya bakarken sahibi olan kamil muhabbet açtı. Arabanın özelliklerini anlattı. 2010 model olduğunu, yüz bin kilometrede olduğunu, camlardaki filmlerin ruhsata işlenmiş olduğunu anlattı. Bunları anlatırken de "Arabayı sadece ben kullandım, filmleri ruhsata işlettim, şehir dışına da çıktım arabayla, sahibinden.com'a koyduk arabayı" vs diye geveledi. Arabanın fiyatını konuşmaya başlayınca da birden birinci çoğul şahısa bağlayarak "Araba için 54.000 lira istiyoruz" dedi. 2012'den itibaren Türkiye'de satılmayacak olup, Renault arabaları arasında yerini Latitude'e bırakacak olan, sıfırı zaten 60.000 lira olan bir araba için fazla olduğunu düşünüp geçersiz sınıfına attım anında arabayı. Ancak bomba son dakikada geldi. "Sana 52.000'e olur" Ben kimim lan, manyak mısın sen? Yoldan geçen bir adam, sdımı bilmeyi bırak konuşmaya başlayalı net bir dakika olmuş. Bomba bu da değil bu tanışıklık kurma çabası bir yana, merak ettiğimden Sahibinden.com sitesindeki ilanda arabanın zaten 52.000 liradan ilan verildiğini gördüm. Esas dumurumsal durum bu. Zaten 52.000'e ilan vermişsin, yoldan geçen adam sanki hemen sana "Tamam alıyorum" diyecekmiş gibi 54.000 çekiyorsun, sonra kendi yalanını kendin elime verince de, bana 52.000'e olur oluyor. Kamil ya. Ben söyliim sana, o araba 52.000'de etmez, film milm yapmışsın ama, anasını ağlatmışsın arabanın lavuk seni.

Hiç yorum yok: