11 Aralık 2012 Salı

Ben bir "poh"um

Bir önceki yazının taslağını bizim Su Balesi Kulübü'nden Kazım kardeşime okuttum. Kazım bana "Abi oyun yazmış adamsın, o ne öyle naçizane maçizane yazıyorsun, o kadar da mütevazi olma" dedi. Sağolsun kardeşim teveccüh gösterdi, ama tercihen öyle davranmak istemem ben.

O kadar mütevazi olmayabilirim istersem. Mütevazi olmasam ve insanlar benim hakkımda içinden "Vay pohum" diyerek dalga geçse bile sevgili dostlar, inanın ki skimde olmaz. Çünkü belli konular var ki ben karşımdakini ellerimi ayaklarımı kullanmadan, bilgimle bile döverim. Burada asıl olan niyettir sevgili kardeşlerim. Benim kendime şiar edindiğim -ilk kez çok alakasız bir yerde duyduğum- bir laf vardır. "İyi insan ben iyiyim demez." Bu kadar basit, varsa bir numaran bunu yaptıklarınla ortaya dökersin, nice adamlar gördüm iş dünyasında iş deneyimlerini anlatırken coşan ama o deneyimini uygulaması gerektiğinde fıs çıkan. İngilizce Okuma-Yazma-Konuşma'ya kariyer.net sitesinde on üzerinden sekiz verip mülakata geldiğinde az bildiğini söyleyen. O yüzden mütevazi olmak lazım gerektiğini düşünüyorum. Sonradan bir dediğinin diğerini tutması için, sağlam bir şekilde göt olmaman için, fıs çıkmaman için, kendine "bunu diyor ama yaptığına bak" dedirtmemek için, süt için ve en önemlisi de insanlığın yapısında bu tür saçma reklamlara gerek olmadığı için. Dediğim gibi; sen kendinin ne olduğunu, bir tane bile cümle kurmadan, yaptıklarınla anlatacaksın zaten insanlara, reklama gerek yok.

Hiç yorum yok: