22 Mayıs 2013 Çarşamba

Pastaneci

Sabahları poğaça, simit vs aldığım bir pastane var. Burada sıradaki insanların siparişlerini hazırlayıp veren eli çabuk bir eleman var. Bunun samimi olduğu insanlara yaptığı bir numara var, o da şöyle ki; paketlediği şeyi dipten sıkıca tutuyor müşteri almak istediğinde hafif paketi çok hızlı çekmediğinden paket pastaneci elemanın elinde kalıyor, bu da gülümsüyor filan. Noldu, espri yaptı. Geçen bana da yapmıştı da ben ayı gibi çektiğimden alıp gitmiştim, şaka mı yaptı vs elemana bakmamıştım bile. İçimden de tam bir yavşak gibi hareket ederek "işimiz gücümüz var" diye söylenip, öfleyip püflemiştim. İşine gücüne sıçtığımın kamili beni.


Neyse efenim geçen gün işe öğleden sonra saat 3 gibi gidiyordum, öğle yemeği yerine burdan birşeyler yerim diye düşündüm. Yine birşeyler almaya gittiğimde baktım bu arkadaş aynı yerde çalışıyor ve sabah yediden beri orada olan elemanın çok zor şartlar altında çalıştığını farkettim bir an. Bir metrekare alan, bütün işi açma, poğaça ve üstüne üstlük de ne'li poğaça istediğini sorduğunda, 1 liralık ürün aldığına bakmadan, "kaç kere söyleyeceğiz" gibilerinden triplere giren sikik, bir o kadar da ancuk ağızlı müşteriler. O an arkadaşın gözlerinden yorgunluğu ve hatta belasının skildiği anlaşılıyordu. Bu pastaneci arkadaşa ben bir espriyi çok görmüştüm ya kendi kendime çok kızdım. Umarım aynı espriyi bana tekrar yapar bir gün de, ben de yavşaklık yapmadan "ulan seni seni gibilerinden gülümserim bu sefer. Bakalım, beklemedeyim.

Hiç yorum yok: